2014. február 10., hétfő

A világ közepén

Bé a hétvégén koncerten volt, ami tripla pofátlanság volt a részéről: először is nem vitt magával, ebből következik a második, vagyis, hogy egyedül hagyott a szobában egész éjszakára, harmadszor pedig, miután hazaért, egyáltalán nem foglalkozott velem, hanem lefeküdt aludni és egy csomó ideig nem kelt fel. Ily módon teljes mértékig haszontalanná vált számomra, mivel semmit nem tudtam vele kezdeni, és ugyanúgy nem játszott velem, mintha ott se lett volna. Mikor végre felébredt, mondtam neki, hogy ilyet többé ne csináljon, és bocsánatkérésképpen kipróbálhatná, hogy szeretem-e a halkonzervet. Az erre adott válasza azonban egyáltalán nem nyerte el a tetszésem – azt mondta ugyanis, hogy neki is van saját élete, amit szeretne néha élni. Közöltem vele, hogy az ő úgynevezett „saját élete” abból áll, hogy VELEM foglalkozik, ha el is megy itthonról, azt csak azért teszi, hogy NEKEM hozzon valamit, mert ÉN vagyok neki a legfontosabb és a jólétemre való törekvése mellett minden csak jelentéktelen apróság. Merthogy annyira tökéletes és pótolhatatlan vagyok, hogy úgy általában az egész világ közepét jelentem, de főként Bé saját világában töltöm be ezt a posztot. A monológom után vártam a térden csúszva bocsánatomért esedezést, majd a hódolata kifejezését, de semmi ilyesmi nem történt, ezért úgy döntöttem, hogy egész nap büntetni fogom. Egyáltalán nem voltam hajlandó például hozzá szólni, és ha próbált megsimogatni, akkor átharaptam a kézfejét vagy épp a bőrt próbáltam a sebészi élességű körmeimmel lefejteni az alkarjáról. Estére enyhült kicsit a haragom, ezért megengedtem neki, hogy vacsorát adjon és megsimogasson. De ezt is már csak azért, mert láttam rajta, hogy komoly lelki válságba került a szeretetmegvonásomtól, és nem bírtam nézni az arcán tükröződő gyötrő kétségbeesést.

Mondta Bé egyébként azt is, hogy most lesz egy csomó szülinap, amit majd el kell mennie megünnepelni és oda sem fog magával vinni – jobb, ha erre előre készülök és inkább nem duzzogok másnap. Ajánlottam neki, hogy modellt állok néhány képhez, valamint a cicafésűbe ragadt szőrszálaimból elvihet néhányat, így a kettő együtt már tökéletes ajándék. Ennél tökéletesebb már csak akkor lenne, ha engem ajándékozna el, de ilyet inkább ne csináljon, mert akkor kezdhetem elölről az embernevelést, amit viszont nem szeretnék. Bének azonban ez az ötlet nem tetszett annyira. Közölte, hogy öntelt vagyok, és ne gondoljam azt, hogy néhány macskaszőrszáltól majd hanyatt dobják magukat a szülinaposok. Szerintem pedig így lenne, de ha mégsem (amit nem értenék), akkor is az lenne a helyzet, hogy Bé az ajándékokra szánt összegből vehetne nekem tasakost, tehát én mindenképp jól járnék. Erre egyébként csak annyit mondott, hogy a tasakost ígyis-úgyis megkapom, az meg mindegy, hogy mennyi van „raktáron”, mert ha egy tonna lenne bespájzolva, akkor se kaphatnék belőle egyszerre többet annál, amit most kapok, szóval fölöslegesen tervezgetek. Ott is hagytam, mert zokon vettem, hogy nem értékeli a jó szándékomat. Lehet, ma is megrágcsálom majd egy kicsit, de most a lábujját.

Ma egyébként egész jó napom volt, mert végre mehettem megint kertészkedni. Valamelyik nap ugyanis Bé teleaggatta az összes szobanövényt citrommal, meg tett a földbe is, azt gondolván, hogy így nem fogok hozzá nyúlni. Mondjuk ebben igaza is volt, mert annyira nem szeretem azt az illatot, hogy inkább a közelébe se mentem. De szerencsére már nem érezni, így ma be tudtam pótolni az elmúlt napokban elmaradt növényrágcsálást, és földet szőnyegre górást. Azonban nem láttam Bé arcán az őszinte örömöt, amiért megint jól éreztem magam, pedig kellett volna, hogy ott legyen neki, mert ugye az ő boldogsága az, ha engem boldognak lát, márpedig ma az voltam. Lehet, emiatt hagyok majd neki meglepetést valami eldugott helyen. Úgy napokig kell majd keresnie és mikor megtalálja, jobban fog neki örülni.

Megyek, pihenek egyet, mert a mai, Bé által rosszalkodásnak nevezett, tevékenységsorozatom (pl. az is, hogy újfent kamatoztattam a lakberendező tehetségem, és megint egy kecses mancslendítéssel szelektáltam valami törékenyt) nagyon kifárasztott. Meg egyébként is, két olyan helyzet van, amikor a legjobb az alvás: evés előtt és evés után. Úgyhogy meg is kezdem a szertartást.


Lola

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése